суботу, 14 березня 2015 р.

Ви ще не знаєте хто такий сучасний бібліотекар?! Тоді ми їдемо до Вас!

Чомусь саме так мені захотілось назвати свій пост про цікаву та просто неймовірну подорож із Заходу України, а саме з Рівненщини, до Півдня нашої чудової країни - до міст Херсону та Запоріжжя. 

А все починалось з того, що мені звичайному сільському бібліотекарю у 2013 році дуже захотілось стати учасницею навчального проекту "Сучасний бібліотекар" від програми "Бібліоміст". І я стала!

Потім було навчання на базі Рівненського тренінгового центру з тренером Сергієм Шагоферовим. Був перший тур проекту, а потім - другий. Одні теми давались досить легко й просто, інші вимагали досить багато розумових зусиль та затрат часу. Не збрешу, якщо скажу, що деякі завдання виконувались аж о третій ночі! Далі ж мене чекала участь у завершальній конференції проекту "Сучасний бібліотекар", що відбувся у готельному комплексі "Пуща лесная", у Київській області у листопаді 2013 року.  
Взагалі для мене участь у проекті "Сучасний бібліотекар" була своєрідною школою життя. Після проекту в голові все перекрутилось з ніг на голову і я була на шляху переосмислення себе як бібліотекаря. Мені так хотілося поділитись усім тим, що я отримала за пів року навчань! І я ділилась як могла.

І цього року програма "Бібліоміст" дала ще одну чудову можливість - прийняти участь у конкурсі для випускників програми "Сучасний бібліотекар": "Професійні обміни: Працюємо в тренінгових центрах в інших областях" та поділитись власними знаннями і напрацюваннями з колегами із інших областей. Мені пощастило стати однією з чотирьох переможниць, яким випала нагода попрацювати у тренінгових центрах у інших містах України. 

Для участі у конкурсі, до подачі заявки, потрібно було попередньо домовитися з дирекцією бібліотек, до тренінгових центрів яких я хотіла б поїхати. Мій вибір випав на бібліотеки з Півдня України (міста Одеса, Миколаїв, Херсон та Запоріжжя). Дуже дякую колегам, адже вони досить швидко та оперативно дали позитивну відповідь на мої листи-пропозиції. 

Але згідно програми конкурсу, з 2 по 4 березня 2015 року я змогла відвідати Херсонську ОУНБ ім. О.Гончара та Запорізьку обласну бібліотеку для юнацтва. 

Скажу відразу - це були три неймовірні дні! Три дні в режимі нон-стоп, три дні нового досвіду та вражень, три дні знайомств та  комунікацій з колегами.

Мій професійний візит розпочався з Херсонської ОУНБ ім. О.Гончара, де я працювала з групою бібліотекарів - працівників сільських, селищних, районних та обласної бібліотек, а продовжився у Запорізькій обласній бібліотеці для юнацтва, з бібліотекарями з обласних бібліотек та міських бібліотек-філій. 

Який ж тренінг без знайомства? Саме для створення більш дружньої атмосфери з бібліотекарями Херсонщини та Запоріжжя ми починали наш тренінг із знайомства. У Херсоні бібліотекарі розповідали про себе у невимушеній формі, для чого їм потрібно було пояснити значення власного імені, розповісти якусь цікаву чи курйозну ситуацію пов'язану з ним.
А в Запоріжжі бібліотекарі знайомились і разом з тим плели міцну павутинку дружби, професійних контактів та єднання між Заходом і Півднем України через бібліотеки.
Далі кожен бібліотекар презентував кращий досвід роботи власної бібліотеки: бібліотечна акція "Зроби село кращим", "Книга в люди", методичні вечорниці, діяльність волонтерських груп при бібліотеках, випуск сільської газети, бібліотека як місце для проведення зустрічі з депутатами, діяльність Запорізького піар-офісу тощо. 
Наступним пунктом з плану роботи у був майстер-клас від Супербібліотекаря «Професійне зростання крок за кроком», де я розповіла про свої професійні здобутки, про деякі моменти з діяльності моєї бібліотеки, результати впровадження певних ідей та послуг, співпрацю з закладами освіти, діяльність в Українській бібліотечній асоціації і в Молодіжній секції зокрема.
Програму візиту у Херсонській ОУНБ ім.Гончара я більш зорієнтувала на сільських бібліотекарів, бібліотекарів філій як найближчих колег, чим хотілось показати, що не важливо де працює людина, адже будучи у будь-якій точці країни можна розвиватись професійно та досить якісно обслуговувати населення, чого й бажаю колегам. 

Після майстер-класу, у Херсонській ОУНБ нас чекало обговорення теми "Послуги е - урядування у сільській бібліотеці", для чого бібліотекарі сформували три команди і попрацювали над впровадженням однієї е-послуги. 
Думки бібліотекарів розділились на три напрями: просування послуг онлайн-магазині, надання безкоштовних юридичних онлайн-консультацій та навчання за допомогою інтернет-сервісів створювати власні блоги та сайти. Кожна команда презентувала власні послуги. Ось що у нас вийшло.
День другий у Херсонській ОУНБ: бібліотекарі навчалися створювати інтерактивні презентаціі у Prezi. Аналогічно й 4 березня у Запоріжжі - кожен бібліотекар створив власний аккаунт у Prezi і дотримуючись моїх підказок, спробував створити свою першу презентацію з додаванням фото, відео.
Учасники тренінгу дізнались, що програма Prezi дає можливість працювати як онлайн, так і на ПК, створену презентацію можна як "розшарити" з допомогою посилання, так і завантажити готову презентаці на робочий ком'ютер чи флешку.

Також ми попрацювали над темою "ТОП 5 безкоштовних сервісів для створення анімаційних презентацій" (практичні вправи з сервісом PowToon).
На завершення тренінгу, учасники отримали домашнє завдання - зробити презентацію у Prezi про свою бібліотеку та змонтувати відеоролик в одному із анімаційних сервісів, посилання на готові роботи надіслати на мою електронну пошту.   

І, звичайно ж, як без фото на згадку на завершення трьох чудових днів!

І як підсумок. Взагалі вся програма професійного тренерського візиту йшла під моїм неоголошеним девізом "Не має значення де і в якій бібліотеці ти працюєш! Це не завада для розвитку, самоосвіти та професійного удосконалення! Поділись з іншими своїми перемогами!". Крім того, після цих двох візитів я уже зараз бачу плюси й мінуси розробленої мною програми та деякі моменти втілення, що в подальшому буду враховувати при плануванні/проведенні подібних заходів.

Звичайно ж, було  дуже несподівано, коли під час тренінгу у Запоріжжі, до бібліотеки завітали представники двох запорізьких телеканалів. Під час розмови з журналістами я розповідала про проект "Сучасний бібліотекар" програми "Бібліоміст", про участь та перемогу у конкурсі Супербібліотекар у 2014 році, про важливість освоєння нових технологій бібліотекарями, про деякі моменти моєї професійної біографії та про те, як зараз працюють сільські бібліотеки Західної України (зокрема моя).
Було приємно, коли окремі слухачі виявили бажання бути присутніми на тренінгах, бо ми раніше десь зустрічались або колеги були у моїй бібліотеці та очікували від мене чогось цікавого. Також дуже приємно вражена, що більшість бібліотекарів висловили гарні відгуки після закінчення тренінгів, а дехто з них навіть через тиждень пише чи телефонує, запитує про те чи  інше.

Для мене це означає, що я не дарма приїхала до цих бібліотекарів і не дарма працювала з ними три дні і все, що я намагалась донести до колег, їх зачепило, зацікавило чи наштовхнуло на роздуми. Це також показує, що у нас працює багато розумних, ініціативних та креативних бібліотекарів, які, можливо, лише потребують якогось поштовху до дій.

Отож, Ви ще не знаєте хто такий сучасний бібліотекар?! Тоді ми їдемо до Вас!

Лариса Лаптєва,
фіналістка програми "Сучасний бібліотекар"
завідуюча бібліотекою села Грем'яче,
Рівненська обл.,
водій блогу "Бібліотечний автобан"


Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...